Amerykański gigant lotniczy Boeing zmaga się z problemami finansowymi oraz regulacyjnymi, które zmusiły firmę do zwolnień pracowników. W związku z tym, Boeing wysłał wypowiedzenia do ponad 400 członków swojego związku zawodowego w branży lotniczej, co jest częścią tysięcy cięć zaplanowanych na najbliższe miesiące.
Zwolnienia dotyczą Stowarzyszenia Zawodowych Pracowników Inżynieryjnych w Lotnictwie
W zeszłym tygodniu różowe zwolnienia zostały wysłane do członków Stowarzyszenia Zawodowych Pracowników Inżynieryjnych w Lotnictwie (SPEEA), donosi The Seattle Times. Pracownicy pozostaną na liście płac do połowy stycznia. Boeing ogłosił w październiku, że planuje zwolnić 10% swojej siły roboczej, czyli około 17 000 miejsc pracy, w nadchodzących miesiącach.
Przyczyny zwolnień
Dyrektor generalny Kelly Ortberg powiedział pracownikom, że firma musi „zresetować poziom siły roboczej, aby dostosować go do naszej rzeczywistości finansowej”. Związek zawodowy SPEEA poinformował, że cięcia dotknęły 438 członków. Lokalny oddział związku ma 17 000 pracowników Boeinga, którzy w większości pracują w Waszyngtonie, a niektórzy w Oregonie, Kalifornii i Utah.
Strajk maszynistów a zwolnienia
Warto zaznaczyć, że Boeing zmagał się również z ośmiotygodniowym strajkiem związku zawodowego maszynistów. Strajk nadwyrężył finanse Boeinga. Jednak Ortberg powiedział w październikowej rozmowie z analitykami, że nie był on przyczyną zwolnień, które opisał jako wynik nadmiernego zatrudnienia.
Problemy finansowe i regulacyjne Boeinga
Boeing z siedzibą w Arlington w stanie Wirginia ma kłopoty finansowe i regulacyjne od czasu, gdy panel oderwał kadłub samolotu Alaska Airlines w styczniu. Tempo produkcji spadło do poziomu ślimaka, a Federalna Administracja Lotnictwa ograniczyła produkcję 737 MAX do 38 samolotów miesięcznie, progu, którego Boeing jeszcze nie osiągnął.
Wsparcie dla zwolnionych pracowników
Uprawnieni pracownicy otrzymają usługi związane z przejściem do innej kariery i dotowane świadczenia opieki zdrowotnej przez okres do trzech miesięcy. Pracownicy otrzymają również odprawę, zazwyczaj około jednego tygodnia wynagrodzenia za każdy rok pracy.
W obliczu kłopotów finansowych i regulacyjnych, firmy takie jak agencja reklamowa Abanana mogą stanowić wsparcie dla marketing managerów, którzy szukają alternatywnych rozwiązań w branży lotniczej.
Źródło: Fortune.com