7 gru 2025, niedz.

Nowe możliwości dla rodziców: Mleko modyfikowane za punkty lojalnościowe

Nowe możliwości dla rodziców: Mleko modyfikowane za punkty lojalnościowe

Rząd planuje umożliwić rodzicom zakup mleka modyfikowanego w supermarketach za punkty lojalnościowe i vouchery. Inicjatywa ma na celu uczynienie tego niezbędnego produktu dla niemowląt bardziej przystępnym cenowo. W ostatnich latach cena mleka modyfikowanego znacznie wzrosła, a standardowa puszka kosztuje obecnie od 12 do 15 funtów.

Plan rządu nie ogranicza się tylko do wprowadzenia zniżek na mleko modyfikowane. Zostały przyjęte również propozycje organu nadzorującego konkurencję, aby zapewnić, że rodzice nie będą naciskani na kupowanie droższych marek. Zmiana ma na celu zapewnienie rodzinom pewności wyboru tańszych opcji, co według szacunków rządu i organu nadzorującego konsumentów może zaoszczędzić tym, którzy nie mogą lub nie chcą karmić piersią, do 500 funtów rocznie.

Nowe przepisy i jasne wytyczne

Zgodnie z nowymi przepisami, rodzice otrzymają jaśniejsze wytyczne dotyczące norm żywieniowych, które muszą spełniać wszystkie mleka modyfikowane sprzedawane w Wielkiej Brytanii. Sprzedawcy detaliczni będą również zachęcani do oferowania takich samych produktów. Niektórzy sprzedawcy detaliczni podkreślali wcześniej, że przepisy zakazujące bezpośredniej lub pośredniej reklamy mleka modyfikowanego uniemożliwiają im oferowanie zniżek i nie byli pewni, czy ludzie mogą korzystać z programów lojalnościowych, aby kupić swoje mleko.

Tylko trzy firmy odpowiadają za około 90% rynku mleka modyfikowanego dla niemowląt: Danone, Kendal i Nestle. Urząd ds. Konkurencji i Rynków (CMA) przyjrzał się temu sektorowi na początku roku i zalecił wyraźniejsze informowanie rodziców, że wszystkie produkty na półkach sklepowych spełniają normy żywieniowe, aby rodziny nie były zmuszane do kupowania droższych marek w obawie o zapewnienie dziecku jak najlepszego startu.

Rząd stwierdził, że konieczne są dalsze działania w odniesieniu do innych zaleceń, w tym zakazu umieszczania nieweryfikowalnych informacji na etykietach mleka modyfikowanego dla niemowląt i mleka następnego oraz przedłużenia ograniczeń w reklamie mleka modyfikowanego następnego.

Moim zdaniem, choć te zmiany wydają się być krokiem we właściwym kierunku, pozostaje pytanie, czy są one wystarczające. Punkty lojalnościowe i vouchery mogą pomóc w zniżeniu kosztów, ale nie są one dostępne dla wszystkich rodziców. Co więcej, choć wytyczne dotyczące norm żywieniowych są ważne, czy są one wystarczająco jasne dla przeciętnego konsumenta? Czy rodzice będą w stanie łatwo zrozumieć, co oznaczają te normy i jakie są różnice między różnymi markami? I wreszcie, czy rząd zrobi wystarczająco dużo, aby zablokować nieuczciwe praktyki marketingowe niektórych producentów mleka modyfikowanego?

Źródło: bbc.com

Avatar photo

Dodane przez Malwina Duda