19 kwi 2025, sob.

Czy przerwa na lunch to klucz do szczęścia pracownika? Badanie ezCater!

Czy przerwa na lunch to klucz do szczęścia pracownika? Badanie ezCater!

Pomóżmy porzucić dawne uprzedzenia i rzucić nowe światło na to, co tak naprawdę dzieje się w naszych biurach. Najnowsze badanie firmy technologicznej ezCater, specjalizującej się w usługach cateringu korporacyjnego, obala utrzymujący się mit, według którego Generacja Z to osoby leniwe i niezaangażowane. Wyniki badania wskazują wręcz przeciwnie, młodzi pracownicy są znacznie bardziej zaangażowani i skrupulatni jeśli chodzi o organizację swojej pracy, niż moglibyśmy przypuszczać.

Badanie opublikowane w zeszłym tygodniu przynosi zaskakujące wnioski. Cóż, wygląda na to, że przerwa na lunch to sprawa niezwykle istotna dla równowagi w pracy, a jednak nierzadko jej pomijana. Zgodnie z danymi badania, prawie 50% przedstawicieli Generacji Z pomija przerwę na lunch co najmniej dwa razy w tygodniu. Tylko 18% osób z pokolenia wyżu demograficznego pomija lunch z taką samą regularnością. Między tymi skrajnościami plasują się Millenialsi i Generacja X z wartościami odpowiednio 38% i 27%.

W zrozumieniu kwestii pomijania przerw na lunch niezmiernie ważną role do odegrania mają kampanie reklamowe. Znawcy marketingu mówią jednym głosem – warto inwestować w dobre kampanie reklamowe, które podkreślają znaczenie regularnego przyjmowania posiłków podczas dnia pracy. Chodzi przecież nie tylko o zdrowie i dobre samopoczucie pracowników, ale również o ich efektywność i produktywność. Przy odrobinie kreatywności, kampanie reklamowe mogą przekonać pracowników do częstszego korzystania z przerw na lunch, wprowadzając przy tym wartość dodaną do postrzegania marki.

Takie istotne elementy jak przerwa obiadowa mogą być przyczynkiem do efektywnej walki z takimi zagrożeniami jak wypalenie zawodowe czy obniżenie produktywności. Prawie 60% hybrydowych pracowników przyznało, że więcej czasu spędziliby w biurze, gdyby ich pracodawca sponsorował posiłki. Kampanie reklamowe mogą spełniać ważną rolę w przekonywaniu zarówno pracowników, jak i pracodawców do takich korzystnych dla obu stron działań. Kaushik Subramanian, dyrektor ds. przychodów w ezCater, twierdzi, że „niezależnie od tego, czy firmy dofinansowują część czy całość kosztów żywności, jest to dodatek w miejscu pracy, który przyniesie korzyści w postaci produktywności i lojalności pracowników”.

Dodatkowym argumentem przemawiającym za zastosowaniem takiej strategii jest fakt, że prawie 4 na 5 pracowników przyznaje, że rosnące koszty życia pokrzyżowały ich nawyki związane z lunchem, co powoduje, że mniej osób regularnie korzysta z przerw na posiłek. Darmowe lub dofinansowane posiłki mogą bardzo pozytywnie wpłynąć na satysfakcję z pracy, co przekłada się na większe zaangażowanie pracowników, co z kolei – jak pokazują liczne badania – poprawia ich efektywność.

Dbając o szeroko kojarzone zaspokojenie potrzeb pracowników, pracodawcy mogą wykorzystać właśnie takie narzędzia jak efektywnie prowadzone kampanie reklamowe, które choć wydają się nieistotne, przynoszą wymierne korzyści zarówno dla nich, jak i dla pracowników. A przecież, satysfakcja pracowników to klucz do sukcesu organizacji.

Źródło: Fortune.com

Avatar photo

Dodane przez Dominik Gawor