20 kwi 2025, niedz.

Budowanie zaufania poprzez transparentność w gospodarce odpadami

Budowanie zaufania poprzez transparentność w gospodarce odpadami

W dobie rosnącej świadomości ekologicznej, branża gospodarki odpadami musi być szczególnie transparentna w kwestii swojego wpływu na środowisko. Tylko w ten sposób może zbudować wiarygodność w oczach pracowników, klientów, inwestorów i opinii publicznej.

Odpowiedzialność i zaufanie w recyklingu

W Waste Management (WM), największym recyklerze mieszkaniowym w Ameryce Północnej, odpowiedzialność za zdobycie tego zaufania spoczywa na Tara Hemmer, starszej wiceprezes i dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju. Hemmer, która dołączyła do WM prawie 26 lat temu i została jej pierwszą CSO w 2021 r., ma wiele na głowie. Oprócz raportowania i ujawniania informacji, rozwija również działalność zrównoważonego rozwoju firmy zatrudniającej 48 000 pracowników, która obejmuje recykling, energię odnawialną, program odpadów organicznych i żywnościowych oraz usługi konsultingowe i doradcze. Całkowity przychód z tych operacji wynosi około 3 miliardy dolarów.

Współpraca z klientami w zakresie zrównoważonego rozwoju

Klienci mają własne cele w zakresie zrównoważonego rozwoju, zauważa Hemmer. Często praca WM po stronie odpadów to ich emisje z zakresu 3. „Musimy więc upewnić się, że mamy odpowiednią platformę, na której możemy dostarczać naszym klientom naprawdę wiarygodne informacje”. Na przykład WM musi jasno powiedzieć, że jego największe emisje pochodzą ze składowisk odpadów. „Mamy duże źródło emisji z zakresu 1, ale staramy się wychwytywać więcej gazu składowiskowego i przekształcać ten gaz składowiskowy w energię odnawialną”, wyjaśnia Hemmer.

Realizacja celów związanych z emisjami gazów cieplarnianych

Waste Management stawia sobie ambitne cele w zakresie redukcji emisji gazów cieplarnianych. Firma przyjęła cel klimatyczny zatwierdzony przez inicjatywę Science Based Targets (SBTi). Do 2031 roku planuje 42% redukcję emisji gazów cieplarnianych z zakresu 1 i 2 w porównaniu z rokiem bazowym 2021. W zeszłym roku firma zmniejszyła te emisje o 12%.

Transparentność i uczciwość w komunikacji

Jeśli WM nie osiąga celu zrównoważonego rozwoju, nie próbuje ukrywać prawdy, zauważa Hemmer. „Będą w Twojej podróży wpadki”, mówi. „Musisz po prostu jasno i przejrzyście określić, co się dzieje, dlaczego się dzieje i co robisz, aby to zmienić”. Pracownicy i opinia publiczna wiedzą, kiedy coś nie jest wiarygodne, ostrzega Hemmer. „Jeśli ma to być strzał w dziesiątkę, nazwij to strzałem w dziesiątkę”, mówi. „Nazwij to tak, jak jest, że będziesz potrzebować pomocy, kreatywności, innowacji, aby pomóc nam tam dotrzeć”.

Wskazówki dla firm dążących do transparentności

Zapytana, jaką radę ma dla firm, które chcą budować zaufanie poprzez poprawę ujawniania informacji o wpływie na środowisko, Hemmer sugeruje poszukiwanie różnych opinii wewnątrz firmy i poza nią. „Kiedy żyjesz tym każdego dnia jako lider zrównoważonego rozwoju, możesz czasami stracić perspektywę na to, jak rzeczy są postrzegane poza firmą”. Oprócz otrzymywania opinii od partnerów finansowych WM, Hemmer bierze udział w forach z innymi CSO. „Udzielają oni świetnych porad i wskazówek na temat niektórych rzeczy, które wydarzyły się w ich własnych organizacjach”, mówi. „To było niesamowicie pomocne, gdy myśleliśmy o tym, jak dostosować i rozwijać nasze ujawnienia w czasie”. Pomysły warte recyklingu.

Źródło: Fortune.com

Avatar photo

Dodane przez Malwina Duda