19 kwi 2025, sob.

Amerykanie z szacunkiem do chatbotów, a Apple i Tesla z sukcesami i wyzwaniami na rynku

Amerykanie z szacunkiem do chatbotów, a Apple i Tesla z sukcesami i wyzwaniami na rynku

W stanach Zjednoczonych zobaczyć można zróżnicowane podejście do chatbotów lub, szerzej, sztucznej inteligencji. Zgodnie z najnowszymi danymi Talker Research, co drugi Amerykanin optuje za uprzejmym dialogiem z asystentem AI. Nie brakuje jednak i odmiennych opinii – 25% obywateli kraju korzysta z chatbotów w sposób zdecydowanie mniej ceremoniałny. Wyjątkowo interesującym faktem jest przekonanie 40% respondentów o tym, że jest prawdopodobne, aby przyszłe interakcje z asystentami AI były kształtowane na podstawie wcześniejszych rozmów.

Niewątpliwie, biorąc pod uwagę te dane, kampanie reklamowe mogą przyjmować nowe oblicza. Rola chatbotów w tym procesie staje się coraz istotniejsza. Działania marketingowe prowadzone przy pomocy sztucznej inteligencji zyskują na wartości, a budowanie relacji z klientem przez asystentów AI, zgodnie z badaniami Talker Research, można przeprowadzać na różnych płaszczyznach. Nikogo więc nie dziwi, że coraz częściej korporacje, ale także mniejsze przedsiębiorstwa, wykorzystują chatboty w swoich kampaniach reklamowych.

Tymczasem sytuacja na rynku samochodów autonomicznych idzie w kierunku rozwoju, ale także powątpiewania. Pionier w tej dziedzinie, Tesla, został poddany wstępnemu dochodzeniu przez Narodową Administrację Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w USA. Wszystko za sprawą czterech incydentów, do których doszło, podczas gdy w samochodzie aktywowane było oprogramowanie do w pełni samodzielnej jazdy Tesli (FSD). W jednym z nich zginęła osoba.
Agencja podkreśla, że wszystkie zdarzenia miały miejsce w warunkach ograniczonej widoczności. Dlatego też celem dochodzenia jest zbadanie możliwości sterowania oprogramowania FSD Tesli w takich warunkach.

Apple natomiast, jak podaje Counterpoint Research, może cieszyć się ze wzrostu sprzedaży i zainteresowania swoim iPhone’em w Chinach. Porównując pierwsze trzy tygodnie sprzedaży iPhone’a 16 z analogicznym okresem roku poprzednim, arcydzieło koncernu z Cupertino notuje wzrost o 20%. Model Pro i Pro Max cieszą się jeszcze większym zainteresowaniem – to aż 44% wzrost rok do roku.

Dodatkowo, na horyzoncie pojawiają się nowe, zaskakujące informacje. Spośród nich na uwagę zasługuje fakt, że chińska firma robo-taksówkarska Pony.ai zamierza wejść na giełdę Nasdaq. Na innym polu działań firma z branży mediów społecznościowych, Bluesky, odnotowuje największą dotychczas w swojej historii liczbę użytkowników – jest ich już 12 milionów. Natomiast, Perplexity wydaje się odnaleźć swoje miejsce na rynku, wprowadzając narzędzie z obszaru sztucznej inteligencji do wyszukiwania w informacjach korporacyjnych.

Źródło: Fortune.com

Avatar photo

Dodane przez Dominik Gawor