20 kwi 2025, niedz.

Jaguar Land Rover inwestuje w rozbudowę usług lakierniczych: odpowiedź na rosnący popyt na luksus

Jaguar Land Rover inwestuje w rozbudowę usług lakierniczych: odpowiedź na rosnący popyt na luksus

Jaguar Land Rover (JLR), czołowy brytyjski producent samochodów luksusowych, ogłosił plany inwestycji w wysokości 81 milionów dolarów na rozbudowę swoich usług lakierniczych. Decyzja ta jest odpowiedzią na rosnący popyt ze strony zamożnych klientów.

Plan firmy obejmuje otwarcie nowych zakładów lakierniczych w Castle Bromwich w Wielkiej Brytanii i Nitrze na Słowacji. JLR zamierza podwoić liczbę swoich usług lakierniczych, w tym oferować klientom możliwość dopasowania koloru ekskluzywnych modeli Range Rover SV do ich prywatnych odrzutowców lub jachtów.

Wcześniej w tym miesiącu podobną inwestycję ogłosiła firma Rolls-Royce, która zainwestowała 396 milionów dolarów w budowę bardziej spersonalizowanych wersji swoich samochodów dla klientów o wyjątkowo wysokim statusie materialnym.

Personalizacja na zamówienie

Według Jamala Hameediego, dyrektora ds. operacji pojazdów specjalnych w JLR, klienci Range Rovera coraz częściej decydują się na dostosowywanie swoich pojazdów do bardziej ekskluzywnych, spersonalizowanych i podwyższonych palet lakierów. „Zwiększając nasze moce produkcyjne, możemy zaspokoić rosnący popyt ze strony naszych klientów Range Rovera i klientów naszych innych marek” – mówi Hameedi.

JLR twierdzi, że plan ten pomoże mu również zmniejszyć zużycie energii i wody, a także zmniejszyć ilość odpadów lakierniczych. W przyszłości Rolls-Royce planuje rozbudowę swojej fabryki w Goodwood oraz światowej siedziby, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na modele szyte na miarę i przygotować zakład produkcyjny na całkowicie elektryczny charakter pojazdów.

Moim zdaniem, choć inwestycje w personalizację produktów są obecnie na fali, warto zadać sobie pytanie, czy jest to trwały trend, czy tylko chwilowa moda. W przypadku luksusowych marek samochodowych, takich jak Jaguar Land Rover czy Rolls-Royce, personalizacja może być kluczowym elementem różnicującym ofertę i budującym lojalność klientów. Niemniej jednak, z punktu widzenia ekologicznego, taka strategia może rodzić pewne obawy. Zwiększenie produkcji, nawet jeśli ma na celu zaspokojenie rosnącego popytu, zawsze wiąże się z większym zużyciem zasobów. Oczywiście, firmy te deklarują dążenie do zrównoważonego rozwoju, ale czy naprawdę jest to możliwe w takiej skali? Czas pokaże.

Źródło: bbc.com

Avatar photo

Dodane przez Malwina Duda